افتتاح تونل امیرکبیر ، پیامک خبری

تونل امیرکبیر در آستانه روز ولادت حضرت امیرالمومنین(ع) با حضور شهردار تهران بزرگ به بهره‌برداری رسید تا بازار تهران به‌ عنوان یکی از متراکم‌ترین بخش‌های ترافیکی شهر، به بزرگراه امام علی(ع) در شرق تهران متصل شود.

افتتاح تونل امیرکبیر ، نسخه ی موبایل

تونل امیرکبیر صبح امروز با حضور شهردار تهران افتتاح شد.

 

محمدباقر قالیباف پس از افتتاح این تونل در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه همواره مرکز شهر یکی از پرترافیک‌ترین نقاط شهری بوده است و سه راه امین حضور به عنوان یکی از نقاط حساس و ترافیکی شهر وجود داشته است، اظهار کرد: با افتتاح این تونل شهروندان می‌توانند با سرعت مطمئنه در حد فاصل چهار دقیقه به بزرگراه امام علی (ع) برسند و از بازار خارج شوند.  

برای مشاهده ی گزارش تکمیلی به وب سایت شهرداری تهران بزرگ مراجعه شود. 

www.tehran.ir 

افتتاح تونل امیر کبیر

حدفاصل بازار تهران تا بزرگراه امام علی(ع) به 4 دقیقه رسید...  

 

 

معاون فنی عمرانی شهردار تهران با اشاره به اینکه طول کل پروژه از ابتدای رمپ امین حضور تا بزرگراه امام علی (ع) در حدود 2.7 کیلومتر است، اظهار کرد: شهروندان با سرعت مطمئنه 60 کیلومتر در ساعت می‌توانند حدفاصل سه راه امین حضور تا بزرگراه امام علی (ع) را در حدود چهار دقیقه طی کنند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری؛ محمد رضا قالیباف شهردار تهران در مراسم افتتاح تونل امیرکبیر چهارمین تونل شهری پایتخت که  صبح امروز با حضور مدیران شهری و تعدادی از شهروندان بهره برداری شد با بیان اینکه اینکه مرکز شهر و انتهای خیابان شوش و امیرکبیر ازجمله نقاط حساس و محل‌هایی است که همیشه در آن ترافیک وجود داشت، گفت: با افتتاح این تونل حرکت از وسط بازار به شرق تهران طی 4دقیقه صورت می‌گیرد، این در حالی است که قبلا اگر شهروندان می‌خواستند این مسیر را به سمت خیابان انقلاب بروند، حداقل تا مقصد خیابان دماوند باید 30 تا 35دقیقه وقت صرف می‌کردند.

وی در ادامه افزود: خروج از بازار از مشکلات جدی آن دسته از شهروندانی بود که قصد تردد در این محور را داشتند به همین دلیل تونل امیرکبیر را از وسط بازار برای خروج به بزرگراه امام علی که بزرگ‌ترین شریان شمالی و جنوبی شهر است، طراحی و اجرا کردیم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه طراحی و اجرای تونل امیرکبیر کار بسیار سختی بود، عنوان کرد: تونل امیرکبیر به بزرگراه امام علی بیشتر با نگاه کاهش بار ترافیک از بازار به سمت بیرون از حوزه مرکزی شهر است نه برای ورود به بازار که حجم ترافیک را بیشتر کند  و بهتر است شهروندان در آینده برای ورود به این منطقه تنها از حمل‌ونقل عمومی و اتوبوس استفاده کنند.

همچنین قالیباف  در پاسخ به سئوال  یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه جمعیت منطقه 22 بر خلاف طرح جامع به بیش از یک و نیم میلیون نفر رسیده است، گفت: البته این آمار درستی نبوده و هیچ وقت جمعیت منطقه 22 یک و نیم میلیون نفر نیست. طراحی آنجا حدود 400 هزار نفر است و کار منطقه 22 نیز کاملا بر اساس طرح تفصیلی پیش می رود

در ادامه این مراسم مازیار حسینی،معاون فنی عمرانی شهردار تهران با اشاره به اینکه تونل امیرکبیر در شرق بازار تهران حدفاصل سه راه امین حضور تا بزرگراه امام علی (ع) احداث شده است گفت: این معبر زیرزمینی بعد از عبور از خیابان ۱۷ شهریور و خیابان شکوفه تا میدان کلانتری امتداد می‌یابد و پس از آن در تقاطع خیابان جنوبی آن تا خیابان نیک نام به دو شاخه مجزا تقسیم می‌شود.

تحقیق اینترنت اشیاء

 

اینترنت اشیاء Internet of Things

حضور فراگیر اشیاء متنوعی همچون حسگر ها ، عملکرد ها ، گوشی های هوشمند و... در اطراف ماست که با شبکه شدن و داشتن آدرس های منحصر به فرد قادرند با یکدیگر تعامل کرده و سرویس هایی را به ما ارائه دهند. 

پیش بینی می شود که تا سال 2020 میلادی تعداد وسایل متصل شده به اینترنت به بیش از 50 میلیارد برسد ، البته این چند برابر بیش از تعداد افراد روی کره زمین خواهد بود و شامل اتومبیل ها ، وسایل منزل و حتی البسه شما نیز خواهد شد.

2014 را سالی می دانند که بیش از پیش کارشناسان شاهد حضور گسترده اینترنت اشیا در زندگی روزمره خواهیم بود، تلاش طراحان اینترنت اشیا آن است که این شبکه جدید را جایگزین وب کنند ، در پایان در این ارائه سعی شد که ابتدا اینترنت اشیاء و کاربرد های آن معرفی شود و سپس به مهم ترین چالش های امنیتی پیش رو در این حوزه به صورتی فهرست وار پرداخته شود:

1-در مدیریت ( manage ) ، 2-در اتصال ( connected ) ، 3-در ایمنی ( secured ) ، 4-در ارتباطات ( communication ) ، 5-در خرده فروشی ( retail ) ، 6-در وسایل نقلیه ( vehicles ) ، 7-در صنعت ( industrial ) ، 8-در طب ( medical )